Maradjon aktív - tippek és tanácsok

Maradjon aktív - tippek és tanácsok

Minden torna előtt nagyon fontos a bemelegítés. Nélkülözhetetlen, hogy ráhangolódjunk a nagyobb megterhelésre, mind fizikailag, mind pedig lelkileg. Célunk az izmok és az ízületek vérkeringésének megélénkítése, a sérülések megelőzése. A bemelegítés javítja az ín-ideg-izom koordinációt is.

  • Próbáljon meg legalább heti kétszer tornázni, úgy, hogy az edzések között legalább egy pihenőnap kimaradjon.
  • Ha úgy érzi, hogy az elvégzendő torna túl sok egyszerre, akkor ossza el a nap folyamán. Például végezzen négy gyakorlatot reggel, négyet este.
  • Első alkalommal kis intenzitású edzéssel kezdje (tornagyakorlatonként egyszer tízet végezzen, súlyzók nélkül vagy könnyű súlyzóval).
  • Ha már hozzászokott a tornához, végezzen kétszer tíz gyakorlatot, közben rövid szünetet tartva.
  • Fokozatosan használjon egyre nehezebb súlyzókat. Használhat gumiszalagot, bokasúlyt vagy akár konyhai fémdobozokat is.
  • Torna közben és után igyon vizet!
  • Ha bizonytalan valamelyik gyakorlattal kapcsolatban, beszélje meg orvosával!
  • Fontos a szabályos légzés. Torna végzése közben ne tartsa vissza a levegőt!

Figyelem!
Az oldal tartalma nem orvosi javaslat, és nem is helyettesíti az orvosi javaslatot! Mielőtt bármilyen tornát elkezdene, feltétlenül beszélje meg orvosával! A tornagyakorlatokat mindenki saját felelősségére végzi.

Íme egy példa, milyen a jó ötperces bemelegítő:  

1. Ízületek bemelegítése

Alapállás, karok lazán a törzs mellett. Végezzen hajlítást, nyújtást, majd körző mozdulatokat, hogy kilazuljanak az izmai:

  • a vállak
  • a nyak
  • a törzs és a lapocka
  • a csípő
  • a térd
  • a boka
  • a lábfej és a lábujjak

2. Karlendítés

Álljon kis terpeszbe, a lábak a vállszélességnél kicsit nagyobb terpeszben, enyhén hajlított térd, egyenes hát.

  • Lendítse mindkét karját a feje fölé, majd előre le, aztán hátra (ismételje 6-10-szer).
  • Emelje mindkét karját oldalra, majd keresztezze két karját a mellkas előtt. (ismételje 6-10-szer.)

3. Vállkörzés

Álljon kis terpeszbe, a lábak a vállszélességnél kicsit nagyobb terpeszben, enyhén hajlított térd.

  • Emelje jobb vállát lassan a jobb füle felé, vigye le hátrafelé, majd ismét fel a fülhöz. (ismételje 6-10-szer.)
  • Ismételje meg a bal vállával is.

További tartalmak:

  • Testmozgás fontossága Rendszeres tornával és erőedzéssel növelheti izmainak erejét. A tornagyakorlatok megkezdése előtt azonban konzultáljon orvosával!